Alle historier kan fortelles.

Uansett hvor kjedelig du tror den kan være

person holding string lights on opened book
photo of gray rocks
brown round coins on brown wooden surface
photo of gray rocks
brown round coins on brown wooden surface

Ta dette

Og gjør det til dette

Alle har en historie å fortelle.

Går du rundt og tenker: "nei, dette er ikke så interessant for andre" eller "det skjer jo ingenting som er verdt å fortelle"?

Det er feil. Selv den minste ting kan pakkes inn og foredles til den mest praktfulle historie som engasjerer og blir satt pris på.

Når en skal fortelle en historie ansikt til ansikt som engasjerer må en kunne by på seg selv og ha et aktiv kroppspråk. Le, smile og bruke mimikk. Komme i kontakt med egne følelser og beskrive dem tydelig. I tillegg er det viktig å lytte. Hvordan reagerer publikum? Hvordan skal en tilpasse historien til de du snakker til?

En må også kunne definere en plattform for historien. Ramme den inn i tid, rom og miljø for å dra publikum inn i den verden historien tilhører.

Men hvordan skal en kunne formidle gode historier digitalt?

Hvordan skal din historie fortelles best mulig slik at kunder og seere lar seg engasjere i din bedrift og merkevare?

Vi har svaret

brown lion with silver chain link necklace

Scrollytelling

I Nese Media er vi stadig på jakt etter nye og innovative metoder å kunne formidle innhold på.

Helt siden vi startet i 2017 har vi vært opptatt av å ta i bruk ny teknologi. Vi startet virksomheten med å kjøpe inn en drone som gav oss en kickstart i formidling av naturbilder og finne nye perspektiver som kun var vanlig med helikopter tidligere.

Slik som her. Mot Romarheim i Nordhordland.

Deretter utvidet vi sakte men sikkert utstyrsparken til å kunne dekke flere produksjonsmuligheter og være klar uansett forespørsel eller idè.

Derfor skal det aldri stå på utstyret.

Vi elsker å undersøke muligheter, teste løsninger og finne metoder som kan forme innholdet som skal formidles på best mulig måte.

Det gjelder både utstyr og programvare. Vi er stolte av at vi kan tilby det beste av begge deler.

Og det beste vi til nå har funnet er dette. Altså det du holder i hånden din nå.

Dette kalles for "Scrollytelling" og er en kraftfull måte å fortelle historier på en dynamisk og engasjerende måte.

Det trenger ikke bare være historier i tradisjonell forstand. Men det er også en løsning som kan formidle innhold som annonser, portefølje, landingssider, arrangement, ansattpresentasjoner, minnebok, tutorials, eiendom og bloggposter på.

Slipp fantasien løs.

Bilder, video og lyd tilpasses hver enkelt enhet du ser den på. Slik at du får optimale tilpasninger uansett hva seeren/leseren din bruker.

Det er også en fiffig måte å kunne plassere egne -og eksterne annonser i innholdet på.

Fordelen med denne metoden er at den er spesielt tilpasset lengre tekster som enkelt kan brytes opp i ulike seksjoner som involverer leseren aktivt.

Slik blir det enkelt å kunne få seeren til å fokusere på detaljene du vil få frem.

Og hele bildet.

Dette blitt et populært virkemiddel i "long reads" hos de større mediehusene. Blant annet VG's sak om Tindersvindleren. Også NRK har flere gode eksempler.

(Skjermdump fra vg.no)

Unike muligheter

Dette gir deg som bedrift en unik mulighet til å fortelle din historie. Fra hvordan du startet.

Og hvor du skal

Er du interessert i å fremme din historie og innhold på denne måten?

Det er kun fantasien som setter grenser for mulighetene. Kombinèr tekst med bilder, animasjoner, video og lydklipp på en engasjerende måte.

Alt innhold kan tilpasses til både PC, mobil og nettbrett. Slik at en kan ha ulike bilder for ulike enheter. Optimalisert for å kunne gi best mulig inntrykk av det du vil formidle.

Ta gjerne kontakt med oss i Nese Media så hjelper vi dere til å fortelle deres historie

- på den beste måten.